授業計画 | テーマ | 内容 | 授業を受けるにあたって |
第1回目 | Introduction
Select Readings(SR) Chapter 1 | 授業の進め方
A Long Walk Home | Reading、Grammarともに予習が大切。特に単語については辞書で調べて授業に臨むこと。 |
第2回目 | English Grammar in Use(EGIU) Unit 1-6 | Present and past | |
第3回目 | SR Chapter 1 | A Long Walk Home | |
第4回目 | EGIU Unit 7-9 | Present perfect
Present perfect continuous | |
第5回目 | SR Chapter 2 | Student Learning Teams | |
第6回目 | EGIU Unit 10-12 | Present perfect continuous and simple
How long have you…?
For and since | |
第7回目 | SR Chapter 2 | Student Learning Teams | |
第8回目 | EGIU 13-15 | Present perfect and pastPast perfect | |
第9回目 | SR Chapter 3 | Culture Shock | |
第10回目 | EGIU Unit 19-22 | Future (1) | |
第11回目 | SR Chapter 3 | Culture Shock | |
第12回目 | EGIU 23-25 | Future (2) | |
第13回目 | SR Chapter 4 | A Young Blind Whiz | |
第14回目 | Grammar 中間テスト
EGIU Unit 26-30 | Modals: can, could, must, may | |
第15回目 | SR Chapter 4 | A Young Blind Whiz | |
第16回目
| Grammar 中間テスト返却・解説
EGIU Units 31-34 | Have to, must, mustn’t, needn’t, should, | |
第17回目 | SR Chapter 5 | Pop Group’s Use of Folk Song Stirs Debate | Presentationの日程はクラスの進度により異なりますので、授業担当者の指示にしたがってください。 |
第18回目 | EGIU Units 35 - 37 | Had better, would, can/could/would you…? | |
第19回目 | SR Chapter 5 | Pop Group’s Use of Folk Song Stirs Debate | |
第20回目 | EGIU Units 38-41 | Conditionals | |
第21回目 | SR Chapter 6 | How to Make a Speech | |
第22回目 | EGIU Units 42-46 | Passive | |
第23回目 | SR Chapter 6 | How to Make a Speech | |
第24回目 | EGIU Unit 47-48 | Reported Speech | |
第25回目 | SR Chapter 7 | Private Lives | |
第26回目 | EGIU review | Grammar Review | |
第27回目 | SR Chapter 7 | Private Lives | |
第28回目 | Presentation | | Presentationの日程はクラスの進度により異なりますので、授業担当者の指示にしたがってください。 |
第29回目 | Presentation | | |
第30回目 | Review | | |