検索 検索トップページ トップページ担当別50音一覧 担当別50音一覧

Paragraph Writing

科目
Paragraph Writing
区分
国際言語文化学科科目群
授業コード
61086610876111361120、61121、61122、61123、61149、61150、61166
開設セメスター
4S
曜日・時限
単位数
2単位
担当者名
大内 博、小河 奈保子、小倉 美加、橋本 侃、原田 照子、花 信子、小林 薫、後藤 郁子、大谷 加代子
授業の概要
英語でeesayを書くのがこの授業の主たる内容である。但し、英語のエッセーを書く場合にはパラグラフの構造を理解した上で書かないと、意図するところが伝わらない。したがって、このクラスでは、Topic sentence, Supporting details, Conclusion からなるパラグラフの構造をしっかりと学び、その上でエッセーを書くことになる。
到達目標
受講生はパラグラフの構造を理解した上で、セメスター終了時には、ひとつのパラグラフからなるエッセーを最低二つ、五つのパラグラフからなるエッセーを最低一つ書いて提出する。その過程で、担当者は英語の間違いの添削指導、および、構造的な問題がないかをチェックする。受講者はチェックを受けたものをさらに推敲してタイプして提出するものとする。
授業計画
テーマ
内容
授業を受けるにあたって
第1回目
Introduction Who do you write for-yourself or others?
Do you learn anything about yourself when you write?
What do you think you can learn from your classmates' writing?
Think about yourself.
第2回目
The structure of paragraph The topic senmtence
 The supporting details
 Conclusion
Think.
第3回目
Topic sentence ExerciseThink.
第4回目
Topic sentence
 Supporting details
 Conclusion
ExerciseThink and write.
第5回目
Writing a paragraph Write a paragpraph that describes one quality of one member of your family.Think and write.
第6回目
Correction of the essays written by the students Students will be given the opportunity to rewrite their essays paying close attention to what was pointed out by the instructor.Learn from your mistakes.
第7回目
Writing a second essay Write a one-paragraph essay about a trip you have taken.Think and write.
第8回目
Checking of the essays written by the studetns and the process of rewritingTypical mistakes committed by the studetns will be pointed out. Students will be given the opportunity to brush up their essays.Critical thinking.
第9回目
The introduction of five-paragraph essay. The inroduction of new concepts of thesis statement.Students choose a thseis statement and write an outline of the 5 paragraph essay.Critical thinking.
第10回目
Checking of the outlineThe instructor checks the outlines written by the studetns and point out the typical mistakes so that students will grasp the idea of outline thoroughly.Critical thinking.
第11回目
The concept of introverted triangle of the introductory paragraph will be introducedStudents will be required to write an introductory paragraphCritical thinking.
第12回目
Checking of the introductory paragraph.The ideas of general and specific should be grasped by the students in this process.Critical thinking.
第13回目
Writing a full essay and the correction of essays written by the students in terms of grammar and the structure of the paragraph
The process of rewriting
Students will rewrite their essays.Critical thinking.
第14回目
Completion of the final essayStudents will be required to complete the five-paragraph essay after correcting the mistakes pointed out by the instructor.Critical thinking.
第15回目
Students turn in at least three essays.Students turn in at least three essays.Congratulate yourself on the completion!

教科書
Tools for Writing

by Linda Robinson Fellag & Laura Tomassile Drean
Heinle & Heinle Publishers
参考文献
成績評価方法
最終的に提出されるエッセーによって成績を評価する。
そのほか受講者への指示/メッセージ
この授業では英語でエッセーを書くことにより、英語的な論理構造によって自分の考えや気持ちを表現する練習をします。母語の枠組みとは異なった英語で考えることにより、自分を表現する喜びを体験してください。

検索トップページ担当別50音一覧