授業計画 | テーマ | 内 容 |
第1回目 | Introduction | テキストの紹介、授業の進め方、評価等について |
第2回目 | The Origins of Numbers and Customs : | "Where Did Our Numbers Come From ?" 他 |
第3回目 | 〃 | "Why Was the Meter Invented as a System of Measurement ?" 他 |
第4回目 | 〃 | "Why Was the Meter Invented System of Measurement ?" 他 |
第5回目 | 〃 | "Did Peaple Always Think It's Good to Be Clean ?" 他 |
第6回目 | 〃 | "Was There Mail Delivery in Ancient Times ?" 他 |
第7回目 | 〃 | "Was There Mail Delivery in Ancient Times ?" 他 |
第8回目 | Inventions and Inventors | "When Was the First Wristwatch Made ?" 他 |
第9回目 | 〃 | "When Was the First Wristwatch Made ?" 他 |
第10回目 | 〃 | "When Was the First Computer Invented ?" 他 |
第11回目 | 〃 | "When Was the First Computer Invented ?" 他 |
第12回目 | 〃 | "Who Invented Paper ?" 他 |
第13回目 | 〃 | "Who Invented the Flush Toilet ?" 他 |
第14回目 | 復習 | |
第15回目 | 定期試験 | |