検索 検索トップページ トップページ担当別50音一覧 担当別50音一覧

総合英語ⅠB

科 目
総合英語ⅠB
区 分
コアII科目群
授業コード
1811928125
開設セメスター
1S2S
曜日・時限
月/6
単位数
1単位
担当者名
丹澤 悦子
授業の概要
海外の新聞、雑誌の記事を、自分の力で読むことができるように、実例を使い指導する。基礎的な構文の力や単語力、最新の英語表現をつけながら、読解力を養うと同時に、その内容についてディスカッションする訓練をする。
授業計画
テーマ
内 容
第1回目
GETTING STARTED  Introduction
第2回目
WHO SHOULD TAKE CARE OF THE CHILDREN?
-Obituaries and Funerals
-Nomination of Guardian 
Finding the topic of each paragraph
第3回目
-Letter to Lydia
-Letter from a lawyer
Dealing with technical readings
Identifying the author's purpose
第4回目
-Choosing a guardian for your children
-Social worker's report
Making inferences
Looking for language signals
第5回目
-Court testimony
Reading spoken language
第6回目
THE ART AND SCIENCE OF MOVIE MAKING
-Motion pictures
-How to tell stories in video
Examining organization:Process
Understanding and using subtitles
第7回目
-The magic of special effects
-This titanic floats!
Understanding organization
Understanding the format of a text
第8回目
-Titanic sinks again(Spectacularly)
-The art and psychology of motion pictures
Summarizing
Understanding the use of examples
Looking for guiding sentences
第9回目
MONEY MAKES THE WORLD GO AROUND(OR DOES IT?)
-Basic money rules
-Living dangerously
 
Using charts, graphs, and tables
Understanding reference words
第10回目
-A family in financial crisis
-Enough 
Recognizing the important ideas of a text
第11回目
-Changing your lifestyle
-Together in giving
Understanding different levels of information
第12回目
WHAT KIND OF SMART ARE YOU?
-Introduction to intelligence
-Gardner's eight intelligences
Learning how to read a textbook
第13回目
-The brain gain
-Finding the smart part of every child
Understanding how examples support important
ideas
第14回目
-Factors that affect student success
-Review
Recognizing important ideas
第15回目
Final Exam

使用テキスト
Reading Connections(Intermediate), Anne Ediger and Cheryl Pavlik,Oxford University Press 2000 
参考文献
 
成績評価方法
Class participation, Assignments, Final Exam 
検索トップページ担当別50音一覧